Πέμπτη, 24 Απριλίου 2014

ΔΗΜΟΣΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΙΟΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΘΡΑΚΗΣ, ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΙΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ

Άρες μάρες κουκουνάρες, γι' άλλη μία φορά , μακριά από την ουσία ενός πολύ σοβαρού  ζητήματος 
  Η Σουλεϊμάν Σαμπιχά

     Μία άστοχη  επιλογή υποψήφιας του ΣΥΡΙΖΑ για τις ευρωεκλογές από την μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης, της  Σαμπιχά Σουλεϊμαν  (άστοχη για λόγους καθαρά πολιτικούς , που έχουν να κάνουν με την πολιτική ταυτότητα και την εκλογική επιρροή της αρχικά επιλεχθείσας υποψήφιας καθώς και το πολιτικό μήνυμα, που εξέπεμπε η μέχρι τώρα δράση της εντός της μουσουλμανικής μειονότητας και όχι για λόγους "εθνικούς" ), στάθηκε αφορμή, γι' άλλη μία φορά , να εξαπολυθεί από την δεξιά (στην οποία πλέον  συμπεριλαμβάνεται και το ΠΑΣΟΚ) μια συκοφαντική επίθεση κατά του ΣΥΡΙΖΑ  , με κορόνες εθνικοφροσύνης και ευθεία αμφισβήτηση του πατριωτισμού των ανθρώπων του ΣΥΡΙΖΑ  , που τάχα, για να αποσύρει την αρχικώς εξαγγελθείσα υποψηφιότητα,  πήρε  γραμμή από το τουρκικό προξενείο, όπως εντελώς αναπόδεικτα και συκοφαντικά ισχυρίζονται ή υπαινίσσονται διάφοροι πολιτικοί της κυβερνητικής ακροδεξιάς (π.χ. ο άλλοτε συνεργάτης του δικτάτορα Παπαδόπουλου κ. Μάκης Βορίδης).
    Δεν είναι η πρώτη φορά. 
  Το ίδιο περίπου  συνέβη και όταν ο Γιώργος Παπανδρέου ,  το 2006, με μία από τις γνωστές ρηξικέλευθες και καλά μελετημένες κινήσεις του,  έχρισε   υποψήφια υπερνομάρχη του ΠΑΣΟΚ για την υπερνομαρχία Ξάνθης- Καβάλας - Δράμας την μειονοτική Γκιούλμπεγιάζ Καραχασάν , οπότε η μεν δεξιά (στην οποία πλέον συμπεριλαμβάνεται και το ΠΑΣΟΚ)  προσέφυγε και πάλι στις γνωστές εθνικιστικές κορόνες της  , οι δε πολίτες αποδείξαμε την  πλήρη άγνοια μας επί του θέματος , διότι κι αυτοί ακόμη , που από πολιτική συμπάθεια προς το Γιώργο Παπανδρέου , τάχθηκαν υπέρ της επιλογής του, στην πλειονότητά τους  έσπευσαν να εκδώσουν για την Γκιούλμπεγιαζ  Καραχασάν πιστοποιητικό ελληνικότητας λόγω του ότι είναι Πομάκα  (ανάλογο με αυτό, που διεκδικεί για τον εαυτό της η εν τέλει απορριφθείσα από τον ΣΥΡΙΖΑ κ. Σαμπιχά Σουλεϊμαν)  , η ισχύς του οποίου πιστοποιητικού  όμως διήρκεσε ελάχιστα, αφού πολύ σύντομα αποδείχθηκε ότι κι αυτή υπήρξε μέλος μίας οργάνωσης, που τιτλοφορείται "ΤΟΥΡΚΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΞΑΝΘΗΣ"!!! (λεπτομέρειες ΕΔΩ
       Κανένα ,όμως , κόμμα , του ΣΥΡΙΖΑ μη εξαιρουμένου, δεν λέει στον ελληνικό λαό ΟΛΗ την αλήθεια , ενώ είναι πολύ καλά γνωστή. 
    Και η αλήθεια είναι πολύ απλή , αρκεί μία απλή περιήγηση στο διαδίκτυο για να την αντιληφθεί κάποιος. 
  Κατ' αρχάς το ερώτημα, που τίθεται είναι : υπάρχουν άνθρωποι στην Θράκη μας, έλληνες συμπολίτες μας ,  που αυτοπροσδιορίζονται τούρκοι;.
    Όπως διδαχθήκαμε στο Πανεπιστήμιο κάποιοι αλλά και ο καθένας μπορεί να αντιληφθεί , η εθνική συνείδηση και άρα ταυτότητα του καθενός μας  δεν προσδιορίζεται ούτε από εξέταση αίματος , ούτε από το πιστοποιητικό γέννησης του  , ούτε από το ονοματεπώνυμό του, ούτε από την θρησκεία του , ούτε από την γλώσσα, που μιλάει, ούτε από το χρώμα του, ούτε από σωματικά χαρακτηριστικά του, ούτε από κάποιο άλλο συναφές με τα παραπάνω στοιχείο ή όργανο (όπως το γνωστό "ελληνόμετρο" των πάσης φύσεως, νεοδημοκρατών και άλλων  ακροδεξιών).  
    Η εθνική ταυτότητα του καθενός προσδιορίζεται από την συνείδηση , που έχει   για την εθνική ταυτότητα του, δηλαδή, πολύ απλά,  από το τι πιστεύει και δηλώνει  ο ίδιος ότι είναι. 
    Κάποιοι συμπολίτες μας , λοιπόν, στην Θράκη, έχουν τουρκική εθνική συνείδηση, με άλλα λόγια είναι τούρκοι, γιατί αισθάνονται και δηλώνουν  τούρκοι
    Τόσο απλό είναι. 
    Κάποιοι απ' αυτούς αποτελούν μέρος της λεγόμενης μουσουλμανικής μειονότητας, για την οποία πράγματι προβλέπει η γνωστή Συνθήκη  της Λωζάνης (1923) (ΕΔΩ)  , όμως τα μέλη της κοινότητας, που αυτοπροσδιορίζονται ως τούρκοι,  δεν ταυτίζονται με την παραπάνω θρησκευτική μειονότητα (περί της σύνθεσης , εξέλιξης και ιστορίας εν γένει πολύ κατατοπιστική είναι η μονογραφία του Ronald Meinardus , με τον τίτλο MUSLIMS: TURKS, POMAKS AND GYPSIES , στις σελίδες 81 -93 στο βιβλίο Minorities in Greece, Aspects of a Plural Society ΕΔΩ) για τους παρακάτω λόγους  : α)  μουσουλμάνοι στην Θράκη δεν είναι μόνον οι αυτοπροσδιοριζόμενοι ως τούρκοι αλλά και αυτοί, που αυτοπροσδιορίζονται ως έλληνες μουσουλμάνοι, στον βαθμό , που το κάνουν, όπως οι γνωστοί Πομάκοι και Ρομά , αν και μάλλον αυτοί οι τελευταίοι, όπως λέγεται, χωρίς να υπάρχουν αξιόπιστα στοιχεία ,  αριθμητικά συνιστούν μικρή μειοψηφία στο σύνολο της μουσουλμανικής μειονότητας , β) έλληνες πολίτες, που αισθάνονται και άρα έχουν τουρκική εθνική ταυτότητα, δεν είναι καν μουσουλμάνοι , αφού ενδέχεται να είναι άθεοι ή και να ανήκουν σε άλλο θρησκευτικό δόγμα, αν και αυτό το τελευταίο είναι μάλλον απίθανο και γ) η Συνθήκη της Λωζάνης κάνει λόγο πράγματι για θρησκευτικές μειονότητες και όχι για εθνικές, με αποτέλεσμα να αφήνει , κατ' ουσία, αρρύθμιστο, στην σύγχρονη εποχή , όπου και ο χαρακτήρας των κρατών έχει αλλάξει αλλά και το Διεθνές Δίκαιο έχει εξελιχθεί, το θέμα του εάν υφίσταται εθνική μειονότητα και των  δικαιωμάτων, που πρέπει τα μέλη της να απολαμβάνουν (για το θέμα ένα ενδιαφέρον άρθρο του Ιού θα βρείτε ΕΔΩ). 
 Στην Θράκη, λοιπόν, υπάρχει ένας μεγάλος αριθμός ελλήνων πολιτών, που αυτοπροσδιορίζονται ως τούρκοι. 
    Μας αρέσει, δεν μας αρέσει, αυτή είναι η πραγματικότητα. 
   Πόσοι είναι αυτοί; 
   Άγνωστο. Ως γνωστόν το ελληνικό κράτος, στις επίσημες απογραφές , που διενεργεί, δεν θέτει σχετικά ερωτήματα. 
    Ανεπίσημες και πάντως μη αξιόπιστες πηγές κάνουν λόγο για αρκετές χιλιάδες , που κινούνται μεταξύ των 100.000- 150.000 πολιτών. 
    Άλλο ερώτημα είναι: νομικά έχουν δικαίωμα οι άνθρωποι αυτοί, όντας έλληνες πολίτες , να αυτοπροσδιορίζονται ως τούρκοι και να το  δηλώνουν αυτό δημόσια;  
    Η απάντηση είναι κατηγορηματικά ναι, σύμφωνα με την εσωτερική αλλά και την διεθνή έννομη τάξη. 
  Περαιτέρω ,  όμως , διερωτάται κάποιος : έχουν δικαίωμα οι συμπολίτες μας αυτοί να συνεταιρίζονται, κατ' ενάσκηση του προβλεπόμενου από το άρθρο 12 του Συντάγματος δικαιώματος των ελλήνων πολιτών,  στην βάση της  κοινής εθνικής συνείδησής τους , ιδρύοντας σωματεία, που στην επωνυμία τους φέρουν τον προσδιορισμό "τουρκικός"  ή με άλλους τρόπους να εκδηλώνουν συλλογικά τον εθνικό αυτό αυτοπροσδιορισμό τους; 
    Η απάντηση, που δίνεται από τα ελληνικά δικαστήρια τα τελευταία χρόνια  είναι αρνητική.
  Συγκεκριμένα ,  υπήρξαν αποφάσεις ελληνικών δικαστηρίων , μεταξύ των οποίων και του Αρείου Πάγου ( οι 4/2005 της Ολομέλειας, 58/2006 και 1729/1987,  όλες συγκεντρωμένες  ΕΔΩ ) , που έκριναν παράνομη την λειτουργία σωματείων, με σκοπό , που έχει ως σημείο αναφοράς την "τουρκική μειονότητα"  της Θράκης , παρά το γεγονός ότι κάποια από αυτά λειτουργούσαν, με τον τίτλο αυτό, ήδη από την δεκαετία του 1920 , χωρίς το ελληνικό κράτος να το απαγορεύει !, με το σκεπτικό άλλοτε ότι η επωνυμία και ο σκοπός των σωματείων αυτών είναι παραπλανητικός και άλλοτε ότι ο σκοπός τους αντίκειται στην δημόσια τάξη. 
   Παρεμπιπτόντως, να υπενθυμίσουμε, γιατί στην χώρα μας ξεχνάμε πολύ εύκολα ή ποτέ δεν ενδιαφερθήκαμε να μάθουμε,  ότι, επί τουρκοφάγου δεξιάς και δη της κωστακηκαραμανλικής , ο σημερινός πρωθυπουργός της Τουρκίας Ταγίπ Ερντογάν, είχε επισκεφθεί την Ελλάδα και σε περιοδεία,  που έκανε, στην Θράκη , επισκέφθηκε τα γραφεία ενός τέτοιου σωματείου , της "Ένωσης Τουρκικής Νεολαίας" !!! (ΕΔΩ  αλλά και ΕΔΩ ,  όπου αναφέρεται ότι απλώς πήγε στην είσοδο των γραφείων της παραπάνω οργάνωσης και χαιρέτησε τους εκεί συγκεντρωμένους).    
  Επανερχόμενοι στο θέμα, συμπεραίνουμε  ότι  τα ελληνικά δικαστήρια δεν αναγνωρίζουν το δικαίωμα συλλογικού αυτοπροσδιορισμού στους έλληνες πολίτες, που έχουν τουρκική εθνική συνείδηση, αφού δεν αναγνωρίζουν την ίδρυση και λειτουργία των παραπάνω σωματείων, που αποτελούν έναν στοιχειώδη τρόπο άσκησης ενός τέτοιου δικαιώματος.
    Το ερώτημα περαιτέρω είναι το εξής: γίνεται η θέση αυτή των ελληνικών δικαστηρίων  και άρα του ελληνικού κράτους, αποδεκτή από διεθνείς οργανισμούς; 
    Η απάντηση είναι όχι
   Κατ' αρχάς το Ευρωπαϊκό Δικαστηρίων των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων έχει κρίνει ότι οι παραπάνω αποφάσεις παραβιάζουν το άρθρο 11 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ), που προβλέπει την ελευθερία του συνέρχεσθαι και συνεταιρίζεσθαι (το περιεχόμενο της σχετικής απόφασης ΕΔΩ) .
    Η σχετική απόφαση είναι  γραμμένη στα γαλλικά,  αλλά το σκεπτικό της μπορεί να το βρει κάποιος σε πλείστες πηγές στην αγγλική γλώσσα, μεταξύ των οποίων έως και σε τηλεγράφημα της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Αθήνα προς το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ , το οποίο έχει διαρρεύσει μέσω των γνωστών Wiki Leaks (βλ. ΕΔΩ , ΕΔΩ , ΕΔΩ ) .
  Άρα το Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων θεωρεί ότι οι αποφάσεις των ελληνικών δικαστηρίων παραβιάζουν την Ευρωπαϊκή Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ) , που πρέπει να υπενθυμιστεί ότι,  αποτελεί επίσημα  πηγή του ευρωπαϊκού δικαίου.   
    Είναι , όμως ,  το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων το μόνο διεθνές όργανο , όπου  εγείρεται το ζήτημα ότι η παραπάνω θέση της ελληνικής πολιτείας  παραβιάζει το διεθνές δίκαιο και είναι η  ΕΣΔΑ  η μόνη πηγή του διεθνούς δικαίου, για την οποία τίθεται θέμα ότι  παραβιάζεται από τα ελληνικά δικαστήρια; 
   Η απάντηση είναι όχι. 
   Το θέμα έχει τεθεί από τους ενδιαφερόμενους και στον ΟΗΕ το 2012 (ΕΔΩ), όπου ευθέως τίθεται θέμα παραβίασης της "Διακήρυξης των Δικαιωμάτων των Προσώπων που ανήκουν σε εθνικές, θρησκευτικές και γλωσσικές μειονότητες"(ΕΔΩ) ,  στο άρθρο 2 παρ. 4 της οποίας ρητώς ορίζεται ότι  "πρόσωπα ανήκοντα στις μειονότητες έχουν το δικαίωμα να ιδρύουν και να διατηρούν τις δικές τους ενώσεις". 
   Συνοψίζοντας μπορούν να λεχθούν τα εξής: 
   Στην Θράκη υπάρχουν συμπολίτες μας , οι οποίοι αυτοπροσδιορίζονται ως τούρκοι. 
  Οι συμπολίτες μας αυτοί εμποδίζονται από το ελληνικό κράτος στην συλλογική έκφραση του εθνικού φρονήματός τους.   
   Η πολιτικές και πρακτικές  αυτές  του ελληνικού κράτους έχει καταδικαστεί ή αποτελέσει αντικείμενο σοβαρού προβληματισμού από διεθνείς οργανισμούς υψηλού κύρους (ΟΗΕ, Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου), ως αντίθετες προς το διεθνές δίκαιο. 
   Το ελληνικό κράτος , και όλες οι πολιτικές δυνάμεις , ...
αν και γνωρίζουν την κρατούσα κατάσταση και μάλιστα κατά καιρούς αξιοποιούν εκλογικά την μειονότητα , που αυτοπροσδιορίζεται ως τουρκική, εξ ου και οι παρουσίες στελεχών όλων των κομμάτων σε εκδηλώσεις της μειονότητας, όπου συμμετέχουν και πολιτικοί από την Τουρκία , εντελώς αμήχανα επαναλαμβάνει μονότοντα και χωρίς βέβαια να πείθει κανέναν εκτός Ελλάδος , ότι στην Θράκη υπάρχει θρησκευτική (μουσουλμανική) μειονότητα και μόνον και σε καμία περίπτωση εθνική , επικαλούμενο  την Σύμβαση της Λωζάνης , που υπογράφτηκε το έτος 1923 και που ουσιαστικά αφήνει αρρύθμιστα όλα τα παραπάνω ζητήματα, τα οποία ρυθμίστηκαν από το Διεθνές Δίκαιο μεταγενέστερα. 
   Έτσι ένα σοβαρό θέμα κρατικής ενότητας και ασφάλεια αφήνεται  στην τύχη του, χωρίς κανένας να τολμά να το αγγίξει στην ουσία του. 
   Και όταν λέμε κανένας , εννοούμε κανένας. 
   Του ΣΥΡΙΖΑ μη εξαιρουμένου.  
   ΠΗΓΕΣ :
     https://wikileaks.org/plusd/cables/08ATHENS494_a.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Turkish_Union_of_Xanthi

http://www.fuen.org/de/news/einzelansicht/article/fuen-president-hans-heinrich-hansen/

http://www.osce.org/odihr/97061?download=true

http://www.ecoi.net/file_upload/1930_1337789560_g1210690.pdf

http://asyropoulos.wordpress.com/2008/03/

http://sim.law.uu.nl/sIm/CaseLaw/hof.nsf/2422ec00f1ace923c1256681002b47f1/1c05b5d759183bb8c1257417002e0b89?OpenDocument

http://www.diplomatikgozlem.com/EN/belge/2-858/tourkiki-enosi-xanthis-and-others-v-greece.html

http://daccess-dds-ny.un.org/doc/UNDOC/GEN/G05/133/85/PDF/G0513385.pdf?OpenElement