Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2015

Έκτακτη Ειδοποίηση«ΟΛΕΣ & ΟΛΟΙ ΣΤΑ ΚΑΤΑΦΥΓΙΑ»
Εδώ και Τώρα, Δημοψήφισμα για τα Αεροδρόμια
(Οι Γερμανοί Ξανάρχονται)!!!
 του Οικονομολόγου, Παναγιώτη (Τάκη) Κ. Μυλωνά

Αναμένοντας τη διενέργεια του «Δημοψηφίσματος»με μόνο θέμα: «την έγκριση ή μη, της πώλησης, από το ΤΑΙΠΕΔ, και των Αεροδρομίων της Περιφέρειάς μας» και τη διεξαγωγή του και στη Ζάκυνθο (Δημοψήφισμα το οποίο, έχει εξαγγείλει ο Περιφερειάρχης, της Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, κ. Θεόδωρος Γαλιατσάτος και παρά την ήδη- καθυστερημένη προκήρυξή του, όταν, μόλις τον ερχόμενο Δεκέμβριο, αναμένεται κι η εγκατάσταση του διαγωνιζόμενου που θα επικρατήσει), θεωρώ απολύτως σκόπιμο και νόμιμο, να ξεκινήσει –Εδώ και Τώρα- η προαπαιτούμενη πολιτική ενημέρωση της κοινής γνώμης στην Περιφέρειά μας, με την έκθεση τοποθετήσεων στο ερώτημα του Δημοψηφίσματος και με τηδιατύπωση των οποιωνδήποτε σχετικών επισημάνσεων για το διακύβευμά του....

Στα δεδομένα του προβληματισμού όλων μας, θεωρώ πως θα πρέπει να συμπεριληφθούν και τα ακόλουθα:
Α) Κατ’ αρχάς. Δεν χρειάζεται -νομίζω- καμιά ιδιαίτερη επιχειρηματολογία προκειμένου να αποδείξει κανείς ότι, η εκκολαπτόμενη σύμβαση παραχώρησης των 14 Αεροδρομίων της χώρας στην Γερμανική «Fraport AG», θα είναι ιδιαίτερα σημαντική για την εξέλιξη του τουρισμού και της ελληνικής οικονομίας. Άλλωστε, τόσο το ειδικό βάρος του τουρισμού, στην οικονομία της Περιφέρειας Ιονίων Νήσωνκαι του Νησιού μας, προφανώς (που ως τομέας οικονομικής δραστηριότητας, συγκροτεί τη συντριπτική πλειονότητα των εισοδημάτων ή περισσότερο από το 70% του Α.Ε.Π. τους), όσο και η άμεση εξάρτηση τουδιακινούμενου τουριστικού ρεύματος απ’ τα Αεροδρόμια της Περιφέρειας (μέσω των οποίων διακινείται η συντριπτική πλειονότητα των τουριστών), είναι στον καθένα μας απόλυτα γνωστά και αδιαμφισβήτητα.
Β) Εξάλλου, είναι εμπεδωμένη η πεποίθηση -σε όλους μας- ότι, η καλύτερη δυνατή λειτουργία τουτουρισμού στον τόπο μας, αποτελεί τον ιδιαίτερα κρίσιμο παράγοντα, για τη βιώσιμη τουριστική μας ανάπτυξη και για το μέλλον όλων μας
Γ) Ωστόσο, ολόκληρη σειρά από αδιάψευστα στοιχεία ερευνών για τον ελληνικό τουρισμό και την οικονομική του αποδοτικότητα, τα τελευταία χρόνια (και παρά τις ευνοϊκές διεθνείς συγκυρίες και τα σημειωθέντα ρεκόρ αφίξεων τουριστών), κατέδειξαν πως: ο τουρισμός, ο πλέον υποσχόμενος κλάδος της ελληνικής οικονομίας, με τη στρεβλή ανάπτυξη που έχει λάβει και την παγίδευσή του από ορισμένους «Tour Operators», λειτουργεί ήδη αρνητικά και παράγει, κυρίως, προβλήματα και ελλείμματα, διογκώνοντας τη φτώχεια και τα χρέη μας. Επιπλέον δε, τα στοιχεία αυτά επαληθεύθηκαν και απ’ τηδήλωση -στη «D.W.» (Deutsche Welle), στις 26-2-2015- του Κλάους Σράντερ, επιφανούς Γερμανού οικονομολόγου, από το «Ινστιτούτο για την Παγκόσμια Οικονομία» του Κιέλου, ο οποίος δήλωνε ότι: «Ο τουρισμός -η λεγόμενη “βαριά βιομηχανία της Ελλάδας- με το μοντέλο που ακολουθεί και τις αγκυλώσεις που τον καθηλώνουν, δεν μπορεί να αποτελέσει σταθερή οικονομική βάση αναπτυξιακών προοπτικών για τη χώρα».
Δ) Με αφορμή το διεθνές σκάνδαλο της Γερμανικής VW, με το «χειραγωγημένο λογισμικό μέτρησης εκπομπών ρύπων» και μετά τα παγκόσμιας κλίμακας σκάνδαλα των Γερμανικών εταιριών: της Siemens(όπου εκμαύλισε κυβερνητικά στελέχη σε 70 χώρες και στη δική μας, επίσης, με προμήθειες ΟΤΕ, Προαστιακό, C4i), της Ferrostal & HDW (με τα υποβρύχια) της KMW  (με τα Τανκς Leopart) κ.λπ.,δημοσίευσα ένα ακόμα εμπεριστατωμένο άρθρο – πραγματεία μου, στις 30-9ου-2015, στην εφημερίδα της Ζακύνθου, «Ελευθερία», υπό τον τίτλο: <<TUI: Ένα Τανκ της Γερμανικής Ευρώπης λεηλατεί τη χώρα (η άνιση ανταλλαγή σε Οικονομία & Τουρισμό)>>, όπου ανέδειξα, με τεκμηριωμένη τη σχετικήεπιχειρηματολογία μου, πως: ο Γερμανικός κολοσσός της TUIζημιώνει -με εναρμονισμένες πρακτικές του- τα καθαρά έσοδα του Τουρισμού μας, περισσότερο από το 30% αυτών. Και συνεπώς, με τη συστηματικήαξιοποίηση της «δεσπόζουσας θέσης» των Γερμανικών «Tour Operators», υπονομεύεται η ελεύθερη διαπραγμάτευση των τιμών του τουριστικού προϊόντοςΣύμφωνα με μετριοπαθείς εκτιμήσεις, η ΓερμανικήTUI, χρησιμοποιώντας αντι-ανταγωνιστικές κι αθέμιτες πρακτικές, νόθευσης του υγιούς ανταγωνισμού στην αγορά και ζημιώνει τον ελληνικό Τουρισμό, με περισσότερα από 4 δις Ευρώ, καθαρά έσοδα, ετησίως.
Ε) Κι ενώ δεν είμαι προκαταβολικά αντίθετος με κάποιες αποκρατικοποιήσεις («ιδιωτικοποιήσεις»), οι οποίες πιστεύω ότι, μπορούν -υπό προϋποθέσεις- να έχουν «αναπτυξιακό» χαρακτήρα στην οικονομία, ωστόσο, με βρίσκει πλήρως αντίθετο η «ιδιωτικοποίηση» αυτή, των 14 αεροδρομίων της Χώρας. Φαίνεται εδώ να έχει «εμπεδωθεί» το παιχνίδι, να πάνε στη Γερμανική εταιρία «Fraport AG» (συμμετοχική του Γερμανικού κρατιδίου της Έσσης, της «Lufthansa» κ.λπ., που είναι σύμβουλος και στο πρόγραμμα των ελληνικών ιδιωτικοποιήσεων κι η οποία έχει ήδη το πρόκριμα -απ’ την Επιτροπή- ως «προτιμητέος επενδυτής». Αυτό θα σημάνει και την επισφράγιση της ολοσχερούς υποταγής του Ελληνικού Τουρισμού, στη Γερμανική «TUI», κατά βάση. Αφού, αυτοί που κρατάνε τα κλειδιά -εκτός των άλλων- της κυριότερης πύλης εισόδου και εξόδου των τουριστών, αυτοί μπορούν να «κλειδώνουν» -προς το «μέρος» τους- και να χειραγωγήσουν τη «τιμή ισορροπίας» του τουριστικού προϊόντος στη αγορά. Αυτοί θα χειρίζονται τη «στρόφιγγα» αυτή, του μονόπλευρου επηρεασμού της τουριστικής κίνησης. Οι ίδιοι αυτοί, θα επιδιαιτητεύουν και στο «bras de fer» της διαπραγμάτευσης, μεταξύ «προσφοράς & ζήτησης» ή της «παραγωγής & κατανάλωσης» του τουριστικού προϊόντος. Κι αντί της απόκρουσης των «εναρμονισμένων πρακτικών νόθευσης του υγιούς ανταγωνισμού», απ’ τη συστηματική και κατάλληλη αξιοποίηση της «δεσπόζουσας θέσης» των Γερμανικών «Tour Operators», σε βάρος μας, θα εμπεδώνεται περισσότερο η παγίδευση της διαπραγματευτικής διαδικασίας, μακριά από την ελεύθερη διαμόρφωση της «τιμής ισορροπίας» του τουριστικού μας προϊόντος και πιο κοντά στο λογοπαίγνιο του: «Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει»… (Εάν -π.χ.- η Γερμανία θελήσει να «διευκολύνει» την περεταίρω μείωση των αμοιβών του τουρισμού και να καθηλώσει κι άλλο τα τιμολόγια του τουριστικού μας προϊόντος, θα μπορούσε να το κάνει και να το «παίξει» με απλούστατο τρόπο: αυξάνοντας -λίγο κι όσο χρειάζεται- τα τέλη προσγείωσης στα αεροδρόμιά «της» -πια- καθιστώντας τα λιγότερο ελκυστικά και παροχετεύοντας -έτσι- την τουριστική κίνηση στη γειτονική και ανταγωνιστική μας Τουρκία. Στη χώρα, ακριβώς, στην οποία, τα περισσότερα ξενοδοχεία της, έχουν –απροκάλυπτα- Γερμανούς για ιδιοκτήτες και κυρίως την ίδια την TUI!!!).
ΣΤ) Αλλά, ακόμα κι αν δεν μπορεί να μην ολοκληρωθεί η «ιδιωτικοποίηση των 14 αεροδρομίων μας, για όλα όσα προεκθέσαμε, πρέπει να εξαιρεθεί η «Fraport AG». Κι αντί του χαρακτηρισμού της ως «προτιμητέος επενδυτής», να λάβει τον τίτλο του: «μη επιλέξιμου», για λόγους προστασίας του «ελεύθερου ανταγωνισμού», από τις «εναρμονισμένες κι αντιανταγωνιστικές πρακτικές», κατάχρησης της δεσπόζουσας θέσης του Γερμανικού κολοσσού της TUI

Γι’ αυτό, στο Δημοψήφισμα που έρχεται, λέμε:
«ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝ»
Για να έχει μέλλον ο τουρισμός, οι άμεσα και έμμεσα εξαρτώμενοι απ’ αυτόν και οι τοπικές οικονομίες στην Περιφέρειά μας…
2